… dat ze (opnieuw) wil bloggen

Jaren geleden, ik studeerde toen journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Ede, had ik een weblog. Vijf mensen wisten er geloof ik vanaf, en ik schreef over mijn leven, mijn opleiding, mijn vrienden… Mijn moeder vond het denk ik wel interessant af en toe te lezen wat ik uitspookte in het verre Ede. Na een jaar ben ik ermee gestopt; het was te algemeen, het kostte te veel tijd (dat ik wel had, maar niet wilde spenderen aan de blog)… Geen succes dus.

Sinds een tijd ben ik erg geïnteresseerd in social media. Ik twitter (en stuurde vandaag mijn 1000e tweet uit), ben te vinden op Facebook en LinkedIn (met Hyves ben ik gestopt afgelopen jaar; Facebook is naar mijn mening interessanter aangezien ik ook veel vrienden en familie in het buitenland heb) en wilde ook weer bezig met een weblog. Dus (zo zit ik in elkaar) ben ik er meteen mee aan de slag gegaan.

Omdat ik bijna elke dag naar mijn werk fiets, heb ik elke dag een uur de tijd om bijvoorbeeld hierover na te denken. En zo ontstond de naam ‘Maaike ontdekt’. Van nature ben ik erg nieuwsgierig; ik wil dingen weten, en kan niet goed tegen geheimen (hoewel ik ze wel weer goed kan bewaren, ik wil alleen alles weten, vooral als mensen geheimzinning tegen me doen). In een ideeënboekje schrijf ik al jaren interessante boeken, websites, ideeën en mensen op, om het later uit te zoeken. Via deze weblog wil ik jullie meenemen op mijn ontdekkingstocht.

Ik hoop dat ik mijn hele leven op ontdekkingstocht mag blijven gaan, nieuwe plekken ontdekken, interessante mensen ontmoeten, dingen leren… Dat ik nooit stop met nieuwsgierig te zijn (kan dat überhaupt?).

Omdat ik graag met mensen in contact ben en kom, hoor ik graag van je, als je een opmerking, tip of idee hebt. Reageer onder mijn berichtjes, volg me op Twitter of stuur me een e-mail.

2 thoughts on “… dat ze (opnieuw) wil bloggen

  1. Pingback: … haar leven in woorden | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … de liefde voor het schrijven | maaikeontdekt

Wat vind jij?

