Inspiratie

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat als ik achter de computer zit (of op Inspiremijn iPad), woorden, zinnen en blogs uit mijn hoofd vliegen. De bekende FLOW. Wat ik leer, zie, ontdek, wil ik niet voor mezelf houden. Het moet er soms uit! Ik geef het zó graag door aan iedereen die het maar wil horen (lezen, in dit geval).

In 2012 kwam ik heel veel inspirerende mensen, boeken en artikelen tegen. Eerder noemde ik al Chris Brogan, Daren ‘ProBlogger’ Rowse en de mannen van Business Jazz. Wat een goede informatie en inspiratie haal ik bij deze mensen weg (hoewel, weghalen; kan inspiratie weggehaald worden? Er is genoeg)! In dit rijtje hoort Chris Guillebeau zeker thuis, ik ga in juli naar een evenement toe dat hij organiseert.

Boeken die het lezen zeer waard zijn, waren onder andere:
- The Impact Equation
- Losing my Virginity
- The big five for life
- De twaalf wetten van mijn vader
- De autobiografie van Steve Jobs
Dat waren ze overigens niet allemaal, maar begin maar eerst met lezen ;-)

Er waren ook een aantal, voornamelijk gratis, e-books waar ik veel uit haalde. Het valt misschien op dat het vooral Amerikaanse boeken zijn. Ik lees graag engelse boeken, en ik merk dat de beste boeken die ik ooit las veelal van engelstalige schrijvers zijn. Misschien toeval, misschien ook niet.

Trouwens, Mark Schaefer schreef er dit artikel over, over inspiratie die weg is, en welk systeem hij gebruikt om te bloggen. (UPDATE: de schrijver zelf, dus Mark, heeft hieronder ook gereageerd op mijn blog! De kracht van Twitter I guess :-))

Welk boek MOET ik lezen, of welke persoon hoor ik echt te kennen volgens jou?

One thought on “Inspiratie

Wat vind jij?

